Fit Belly®

Hypopresivní technika

Tento nový cvičební program je spojením hypopresivní techniky a posilovacích a protahovacích cviků, které mají vliv na správné držení těla. 

Hypopresivní technika je dechové cvičení, které pochází z fyzioterapie a poporodní rehabilitace ze Španělska. Latinsky hypo - malý, press - tlak

Jak již název sám napovídá, během cvičení dochází ke snižení tlaku v břišní a pánevní dutině, což blahodárně působí na ženské vnitřní orgány a na meziobratlové ploténky. To ovšem neznamená, že je cvičení pouze pro ženy. I muži si v něm najdou spoustu uplatnění, např. zlepšení sportovních výkonů, plicní kapacity a protažení zadní části těla. 

Cvičebním programem FitBelly® se aktivuje hluboký stabilizační systém - pracuje se s bránicí, která se během cvičení uvolňuje a protahuje, se svaly pánevního dna a vnitřními svaly břišními, které se zpevňují na základě nedobrovolných kontrakcí, ke kterým dochází pomocí podtlaku, který je úmyslně vytvářen pomocí dechu. Dochází k uvolňování meziobratlových plotének a protažení páteře, které vede ke korekci držení těla.

Cílem hypopresivní metody FitBelly® je
znovu obnovit koordinaci mezi všemi částmi hlubokého stabilizačního systému

Během cvičení se využívá bráničního dýchání, které se provádí ve specifických pozicích a v rytmických opakování se záměrem zautomatizovat tyto úkony, vytvořit nové nervové impulzy a vše zapsat do podvědomí.
Brániční dýchání se střídá s dechovými pauzami, kterými se docílí, spolu s vtažením břišní stěny dovnitř a nahoru, podtlak, který má pozitivní vliv na již zmíněný hluboký stabilizační systém páteře.

Výsledky jsou viditelné za velmi krátký čas. Brzy ucítíte Vaše břišní svaly pevnější bez úmyslného zatínání, budete mít vzpřímenější držení těla, bez bolestí zad a pokud Vás trápí občasné úniky moči, i tento problém bude takřka vyřešen.

 

​Účinky cvičení FitBelly®

Uvolňuje a protahuje bránici

Po výdechu je bránice vytahována vzhůru, což má blahodárný efekt na pánevní orgány tím, že dochází k poklesu nitrobřišního tlaku

Navrací hluboký stabilizační systém

do rovnováhy

 

Aktivně pracuje se všemi jeho částmi - dochází k aktivaci i uvolnění

Příznivě působí na stresovou močovou inkontinenci

 

Pánevní dno je aktivováno pomocí nedobrovolných kontrakcí a díky podtlaku vytahováno nahoru

Zužuje obvod pasu

 

Zvyšuje se klidový tónus vnitřních svalů břišních což znamená, že naše břicho bude aktivované samo o sobě, jak a kdy naše tělo potřebuje

Korekce syndromu přesýpacích hodin

 

Cvičením se zvyšuje tónus vnitřních svalů břišních a naopak dochází k uvolnění přímého břišního svalu. Břišní svaly se tak dostávají do rovnováhy

Účinná rehabilitace diastázy - rozestupu přímého břišního svalu

 

Aktivace šikmých břišních svalů příznivě působí na přitažení přímého břišního svalu zpět k sobě

Prevence i rehabilitace všech typů prolapsů

 

Vytažením bránice směrem vzhůru a za pomoci pojivové tkáně a vytvořeného podtlaku dochází k vytažení i svalů pánevního dna, a navrácení tak pánevních orgánů na své původní místo

Odbourává bolesti zad

 

Dochází k uvolnění meziobratlových plotének a protažení zadní části těla. Tyto jevy velmi dobře působí také na držení těla

 

​Časté otázky

01

Pro koho je cvičení Fit Belly® určeno?

 

Pro všechny, kteří chtějí zužit obvod pasu, zlepšit držení těla a popřípadně vyřešit problémy s močovou inkontinencí nebo s diastázou břišní.. Dále pro ty co je bolí záda, či mají svalové dysbalance z důsledku špatného držení těla. Nezáleží na Vaší fyzické kondici, věku ani zda se sportem právě začínáte.

02

Je pro někoho hypopresivní technika nevhodná?

 

Pouze ženy těhotné a lidé s vysokým tlakem (diastolickým) by neměli metodu praktikovat. Nebot' se pracuje s dechovými apnoemi a během cvičení dochází ke zrychlení srdečního tepu.

03

Za jak dlouho po porodu můžu začít cvičit?

 

V případě přirozeného porodu, můžete začít cvičit po šestinedělí. Pokud jste prodělala porod císařským řezem je vhodné začít se cvičením až po 3 měsících. V obou případech až po souhlasu Vašeho doktora.

04

V čem je Fit Belly® jiné než ostatní metody?

 

Na rozdíl od ostatních metod, hypopresivní metoda snižuje tlak v pánevní, břišní a hrudní dutině. Účinně zvyšuje svalový tonus šikmých břišních svalů, svalů transversálního a pánevního dna. Jsou to svaly, které vytváření přírodní břišní korzet našemu tělu. Již po krátké době bude Vaše bříško pložší bez úmyslného zatínání. 

05

Jak často je vhodné hypopresivní techniku  praktikovat?

 

Aby byl efekt metody co nejlepší, doporučuje se první měsíc metodu cvičit 2x týdně, v délce lekcí  20-30 minut. Od pátého týdne se může interval mezi lekcemi zkracovat a poté provádět metodu každý den.

06

Co je potřeba ke cvičení?

 

Ke cvičení není potřeba nic speciálního, pouze něco pohodlného na sebe a podložka. Obuv není potřeba, nebot' se cvičí na boso. Dále není vhodné cvičit bezprostředně po vydatném jídle a před spaním.  

07

Je možné navštěvovat také skupinové lekce?

 

Ano, zatím je možné navštěvovat skupinové lekce pouze v Praze. 

Více zde

08

Existuje nějaké instruktážní video?

 

Bohužel zatím ne. Ale pracuje se na tom, i když ze začátku doporučuji navštěvovat buď skupinové nebo soukromé lekce. Metoda je technicky náročnější a tak vyžaduje dohled instruktora. 

 

Důležité informace

Kontakt

Bc. Ivana Delmotte Chalupecká

Tel: +420 734 702 964

Email: fitbelly@email.cz

IČ: 02603055

​ČÚ: 1092748028/3030