top of page
Dýchací cvičení

Pohyblivá bránice je
klíč k funkčnímu
CORE

Dech
Postura
Fascie 

Cílem hypopresivní metody FitBelly® je znovu obnovit koordinaci mezi všemi částmi hlubokého stabilizačního systému. 

Tento efektivní trénink nejen pomáhá při rehabilitaci po porodu, ale také slouží jako prevence v oblasti urogynekologie, podporující zdraví pánevního dna a celkového držení těla.

Účinky FitBelly®
1bbc28f224a348c08dad5809d73b6a8c.jpg

Řeší inkontinenci

zvýrazněné držení_edited.png

Napravuje držení těla

Stahuje diastázu

Dollarphotoclub_56222859.jpg

Zužuje obvod pasu

belly III.jpg

Rehabilitace prolapsů

Masáž zad

Odbourává bolesti zad

Uvolňuje bránice

Fitness móda

Zvyšuje sport. výkony

Žena v bolesti

Odstraňuje reflux

Výsledky
za 2 měsíce

Pravidelné cvičení hypopresivní metody vytváří adaptace v různých systémech našeho těla, a  výsledky můžeme pozorovat v krátkém časovém období.

 

Pozitivní výsledky jako je zlepšení držení těla, uvědomění si našeho těla, zvýšení dechové kapacity plic, zmírnění nebo vymizení inkontinence moči, zúžení obvodu pasu a další, lze pozorovat již za 2 měsíce systematického cvičení..

 

Je velmi zajímavé vidět fotodokumentaci klientů PŘED A PO -  před zahájením hypopresivního cvičebního programu FitBelly® a po dvou nebo třech měsících praxe. Tímto způsobem jsou doloženy dosažené výsledky, a podle nich je dále doporučován následný udržovací trénink.

Hypopresivní metoda je posturální a dechové cvičení, které snižuje nitrobřišní tlak a způsobuje tak nedobrovolné kontrakce vnitřních svalů břišních a pánevního dna. Orgány v malé pánvi jsou podtlakem vytahovány nahoru, což má blahodárný vliv na všechny typy prolapsů.

Protažení celé páteře

Brániční dýchání + dechová pauza

Uvolnění bránice

Reflexní kontrakce hlubokých břišních svalů a pánevního dna

1B8A9222.jpg

Dýchání je založeno na obnovení pohyblivosti hrudního koše v jeho třech rozměrech. Během cvičení se využívá bráničního dýchání, které se provádí ve specifických pozicích a v rytmických opakování se záměrem zautomatizovat tyto úkony, vytvořit nové nervové impulzy a vše zapsat do podvědomí.

bez pozadí.png

Kromě specifického držení těla je během cvičení zapotřebí dechové pauzy, po které následuje otevření dolních žeber.

Tento manévr se nazývá diafragmatické (brániční) sání a provokuje elevaci (vytažení) orgánů v malé pánvi směrem nahoru, a současně dokáže aktivovat břišní vnitřní svaly a svaly pánevního dna.

 

Během dechové pauzy pozorujeme, jak se břicho (automaticky) vtahuje dovnitř a svaly se napínají.

Pravidelným cvičením hypopresivní metody dochází ke snížení napětí bránice, ale zároveň ke zvýšení svalového tonusu vnitřních svalů břišních (vnější i vnitřní šikmé svaly a příčný) a svalů pánevního dna.

 

Výsledkem je užší a aktivnější pas po celý den, reflexně, nevědomě a bez úmyslného zatahování nebo zatínání.

 

IMG_1383_edited.png
Časté otázky
  • Pro koho je cvičební program vhodný?
    Kurz je vhodný pro úplné začátečníky, kteří se chtějí hypopresivní metodu FitBelly® naučit. A všechny které trápí vypouklé bříško, bolesti zad, inkontinence, špatné držení těla, prolaps pánevních orgánů, reflux nebo jen chtějí zúžit obvod pasu. Je jedno, zda jste ostřílená cvičenka, nebo se sportem teprve začínáte. Hypopresivní metoda se hodí pro všechny věkové kategorie. Ženy po porodu mohou začít se cvičením - vaginální porod - po šestinedělí - císařský řez - po souhlasu lékaře se začátkem fyzické aktivity (cca 2-3 měsíce) Metoda se nedoporučuje: - během těhotenství se cvičit může, jen se nedoporučují dechové zádrže - vážné onemocnění srdce - akutní záněty v břišní a pánevní dutině - epilepsie Nejste si jisti, ozvěte se nám!
  • Je součástí cvičebního programu nějaká on-line podpora?
    Samozřejmě! Nenecháme Vás na holičkách. Součástí kurzu je má on-line podpora a to buď zde na webu v uzavřené skupince, nebo na Facebooku ve skupince - Cvičím hypopresivní metodu. Pokud nemáte rádi probírání věcí ve skupince, vždycky mi můžete napsat mail. Při komplikované radě si můžeme i zavolat. Vězte, že odepisuji nebo volám hned, jak mi moje děti dovolí :)
  • Jak dlouho mám ke cvičebnímu programu přístup?
    Ke všem lekcím máte neomezený přístup kdykoliv a odkudkoliv, a to po dobu 1 roku. Můžete se na videa dívat třeba od rána do večera - prostě bez omezení! Vy samy si určujete tempo učení bez tlaku na rychlost.
  • Jaká je cena kurzu?
    Cena kurzu je 2 490,- Cena obsahuje tedy 6 lekcí + BONUSOVÉ video s kompletní lekcí, vstup do podpůrné skupinky, online podpora To vše po dobu 1 roku No není to báječné?!
  • Pro koho je cvičení Fit Belly® určeno?
    Pro všechny, kteří chtějí zužit obvod pasu, zlepšit držení těla a popřípadně vyřešit problémy s močovou inkontinencí nebo s diastázou břišní.. Dále pro ty co je bolí záda, či mají svalové dysbalance z důsledku špatného držení těla. Nezáleží na Vaší fyzické kondici, věku ani zda se sportem právě začínáte.
  • Je pro někoho hypopresivní technika nevhodná?
    Pouze ženy těhotné a lidé s vysokým tlakem (diastolickým) by neměli metodu praktikovat. Nebot' se pracuje s dechovými apnoemi a během cvičení dochází ke zrychlení srdečního tepu. Dále je cvičení nevhodné pro lidi se středně těžkým až těžkým zánětlivým onemocněním v břišní dutině (např. Crohnova choroba) a pro lidi s epilepsií.
  • Za jak dlouho po porodu můžu začít cvičit?
    V případě přirozeného porodu, můžete začít cvičit po šestinedělí. Pokud jste prodělala porod císařským řezem je vhodné začít se cvičením až po 3 měsících. V obou případech až po souhlasu Vašeho doktora.
  • V čem je Fit Belly® jiné než ostatní metody?
    Na rozdíl od ostatních metod, hypopresivní metoda snižuje tlak v pánevní, břišní a hrudní dutině. Účinně zvyšuje svalový tonus šikmých břišních svalů, svalů transversálního a pánevního dna. Jsou to svaly, které vytváření přírodní břišní korzet našemu tělu. Již po krátké době bude Vaše bříško pložší bez úmyslného zatínání.
  • Jak často je vhodné hypopresivní techniku praktikovat?
    Četnost a frekvence je vždy určena individuálně podle počtu zvládnutých pozic a kvalitě provádění. Ale v případě, že už člověk zná všem 5 základních pozic, a aby byl efekt metody co nejlepší, doporučuje se první měsíc metodu cvičit 2x týdně, v délce cvičení 20-30 minut. Od pátého týdne se může interval mezi lekcemi zkracovat a cvičit můžeme 3x týdně. Pozvolna stejným principem můžeme postupně zvyšovat intenzitu cvičení tak, až třeba cvičit každý den. Po získání chtěného efektu můžeme pomalu zase snížit intenzitu a cvičit opět 2x-3x týdně na udržení efektu.
  • Co je potřeba ke cvičení?
    Ke cvičení není potřeba nic speciálního, pouze něco pohodlného na sebe a podložka. Obuv není potřeba, nebot' se cvičí na boso. Dále není vhodné cvičit bezprostředně po vydatném jídle a před spaním.
  • Je možné navštěvovat také skupinové lekce?
    Ano, zatím je možné navštěvovat skupinové lekce pouze v Praze, Přelouči a v Ústí nad Labem Více zde
  • Existuje nějaké instruktážní video?
    Ano, aktuálně existuje nový video kurz pro úplné začátečníky s názvem Začínáme s FitBelly®. Tento kurz je rozdělen do 6-ti lekcí, během kterých se naučíte všech 5 základních pozic a hlavně také princip hypopresivní metody a řekneme si nějakou teorii. Odkaz zde: https://www.fitbelly.cz/zacinamesfitbelly Dále je v nabídce video kanál s názvem Pokračuji s FitBelly®, který je určen pro pokročilé, kteří už umí hypopresivní metodu. Tu se mohli naučit buď absolvováním kurz pro začátečníky, nebo dříve chodili na osobní nebo skupinové lekce, nebo se zúčastnili workshopu nebo sportovního víkendu. ​ Více informací zde: https://www.fitbelly.cz/video-kurzy
bottom of page