top of page

Více orgasmů a méně tlačení

Aktualizováno: 3. 3.


Pokud je Vaše pánevní dno po těhotenství a porodu poškozené, trpíte prolapsem či močovou inkontinencí, nebo jen potřebujete tonifikovat svaly pánevního dna, protože ráda sportujete... V následujícím článku se dozvíte co pánevnímu dnu pomáhá a naopak škodí.



ORGASMUS

Orgasmus je velkým zdrojem potěšení, ale nejenom to. Každý člověk ho sice vnímá a prožívá jinak, ale obecně se ví, že dochází k rozbouření hormonální hladiny (oxytocin, dopamin a endorfiny), což nám dává právě pocit rozkoše a celkové pohody.

Na svalové úrovni jsou orgasmy skvělým tréninkem pánevního dna, což je jeho dalším benefitem.

Už od první fáze vzrušení zvyšuje musculus pubococcygeus (jeden ze svalů, který tvoří pánevní dno) své základní napětí, což způsobuje zúžení vaginálního kanálu. Ve fázi vzrušení se také výrazně zrychluje krevní oběh na perineální úrovni a dále dochází k vaginální lubrikaci.

Když nastane okamžik samotného orgasmu, sval pubococcygeus se rytmicky stahuje, což už je právě ten zmíněný skvělý fyzický trénink. Stahuje se 3 až 15krát za vteřinu, v závislosti na intenzitě orgasmu.

Skvělá věc na tom všem je, že tyto kontrakce se týkají tonických svalových vláknech (Typ I) perineálních svalů, včetně svalů pánevního dna, pochvy, dělohy a řitního svěrače. To znamená, že ta svalová vlákna, která NEMOHOU být trénována přímo, prostřednictvím úmyslných kontrakcí svalů pánevního dna (například Kegelova cvičení), jsou reflexně stahována.


Znáte nějaký lepší způsob jak procvičit pánevní oblasti tak, aby byla více prokrvená a zvlhčená, než orgasmy?


Navíc dochází k jakémusi zacyklení - jak je pánevní dno tonifikováno, zvyšuje se také možnost intenzivnějšího pociťování, a tím pádem ještě lepší trénink.


Také pamatujte, že můžete vždy vyhledat fyzioterapeuta nebo kineziologa se specializací na pánevní dno, pokud potřebujete pomoc nebo máte nějaké dotazy týkající se vaší sexuality nebo stavu vašeho pánevního dna.



TLAČENÍ

Tlačení je něco, čeho bychom se měli vyvarovat, pokud se chceme správně starat o naše pánevní dno nebo pokud trpíme prolapsem či močovou inkontinencí.


Mám na mysli: tlačení na wc, tlačení při porodu ...


V obou těchto případech dochází během tlačení k Valsalvovu manévru, který dokáže výrazně zvýšit intraabdominální tlak (z důvodu klesající bránice) a „pomáhá“ k vyprázdnění stolice nebo „pomáhá“ ve druhé fázi porodu.


Oba případy s rizikem poranění perineálních tkání - vazů a svalů.


Je těžké mluvit o těchto dvou typech tlačení dohromady. Proto začneme s




TLAČENÍ BĚHEM PORODU


Jedná se o instinktivní akt, který se odehrává v závěrečné fázi tohoto procesu. A pokud je porod fyziologický, mělo by dojít k tlačení až ve druhé fázi.


Pokud žena v této fázi zaujme svislou polohu (nikoli vleže), porod dítěte je mnohem snazší. Aby se matka cítila během porodu co nejvíce respektována, měla by být doprovázena tím, koho si vybere, s možností neustálého pohybu a s endogenním uvolňováním oxytocinu.



Bylo vypozorováno, že rozsah perineálních poranění klesá s množstvím řízeného tlačení. Tlačení je totiž extrémně hyperpresivní (tzn. dochází k velkému zvýšení nitrobřišního tlaku). A proto pokud se v průběhu času opakuje a udržuje po delší dobu, perineální tkáně trpí, a to i na nervové úrovni.


Na druhou stranu je jasné, že během porodu je potřeba tlačit. Ale velmi často žena vkládá proces porodu do rukou lékařů a sama neposlouchá své tělo a o co jí žádá. Raději dá na rady lékařů, kteří její tlačení řídí pomocí senzorů.


Porod ve kterém je respektována touha a potřeby matky kolem zvolené polohy a možnosti pohybu, končí s méně perineálními poraněními.



TLAČENÍ BĚHEM VYPRAZDŇOVÁNÍ


I když nám je jasné, že tlačení k porodu patří ... neplatí totéž o tlačení na záchodě.



Ženy, které trpí chronickou zácpou, tlačí každý den svého života, jen aby se mohly pořádně vyprázdnit. Tohle ale není nezbytné. Zácpa by se měla řešit, protože negativní dopad každodenního tlačení na pánevní dno je obrovský.


Jak se tedy zácpě vyhnout? Abychom nemusely na wc tak usilovně tlačit?


Existuje mnoho věcí, které proto můžeme udělat.


Bezpochyby, první věcí je


  • zkontrolovat naši stravu. Strava by měla být založena na dostatečném příjmu ovoce a zeleniny.


  • Za druhé, zvýšit hydrataci. Během dne bychom měli vypít dostatečné množství vody.


  • Za třetí, změnit polohu při vyprazdňování (poloha v podřepu), aby se usnadnil tranzit stolice, bez nadměrného tlačení. V každém případě je vhodné svěřit se důvěryhodnému lékaři.



Dnes již nemusíme rezignovat na problémy spojené se zácpou, únikem moči, bolestmi pánve a sexuální dysfunkcí ... Existuje mnoho nástrojů pro řešení každé z těchto situací.



HYPOPRESIVNÍ METODA LOW PRESSURE FITNESS



Hypopresivní metoda FitBelly® se opírá o techniku Low Pressure Fitness a výrazně přispívá k zmírnění všech zmíněných potíží, protože má nejenom pozitivní vliv na svaly pánevního dna (což je z velké části pojivová tkáň), ale také funguje jako masáž střev a podporuje tak střevní motilitu, která je nezbytná pro snadné vyprazdňování.


Malá rada na závěr zní: Více orgasmů a méně tlačení! :-)

861 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comentarii


bottom of page