Nesedáte si na prkýnko?

Je jasné, že spousta lidí nemá rádo veřejné toalety, proto se během potřeby ,,vznášejí'' nebo dřepují nad toaletní mísou místo toho, aby seděli stehny na prkýnku. Zdá se to logické, ale pravdou je, že vznášení  se nebo dřepování nad toaletou není dobré pro svaly pánevní dno. Když jdeme na malou nebo na velkou, naše pánevní dno by mělo být uvolněné. Jak to máte Vy?


Pokud důvod, proč si nesedáme na prkýnko, je z důvodu hygieny, můžeme buď použít kapesní dezinfekční sprej na záchodové prkýnko (např. Bacilex od Dedra Innovation), nebo si ho můžeme obložit toaletním papírem. Nebo to můžeme jednoduše risknout a posadit se rovnou bez otálení. Zadní část stehen je po většinu dne pokryta oblečením a tato část těla je mnohem čistší než například ruce, se kterými nemáme vůbec žádný problém a několikrát denně si je podáváme. Proto se uvolněte a posaďte se.


Problém se ,,vznášením se'' a dřepováním nad záchodem při vykonávání potřeby je v tom, že svaly pánevního dna, pánevního pletence (rotátory kyčlí, hýžďové svaly, zádové a břišní svaly) jsou extrémně napjaté. Toto zvýšené napětí znesnadňuje proudu moči, což často vyžaduje, abychom mírně tlačili tak, aby se močení spustilo.


Možná Vám bude známý následující scénář, kdy jste ve dřepu nad toaletní mísou, stehna Vás pálí (je to totiž tvrdá práce) a říkáte si: ,,Měla bych si pospíšit.’' A tak začnete tlačit, aby jste si návštěvu toalety urychlila. Je zásadní abyste věděla, že časté tlačení na toaletě může přispět také k poklesu pánevních orgánů.


Další možnou variantou je, že pokud ve dřepu nad toaletou netlačíte, nemusí se Vám podařit, v důsledku velkého napětí ve svalech, vyprázdnit Váš močový měchýř kompletně. To může vést k retenci moči v močovém měchýři, což může v konečném důsledku způsobit zvýšenou frekvenci a naléhavost na močení nebo v extrémních případech to může přispět ke zvýšení počtu infekcí močového měchýře.


Nyní se s vámi podělím o několik tipů jak vykonávat potřeby. Posaďte se úplně na toaletní mísu a na chvíli relaxujte, můžete také zavřít oči. Pak se trochu nakloňte dopředu a odpočiňte si a opřete si lokty o kolena. Uvolněte se a zkuste se nerozptylovat. Nalaďte se na svoje tělo. Několikrát se nadechněte a vydechněte. Netlačte, ale raději nechte svaly pánevního dna klesat, jako by byly těžké a snažte se je uvolnit. Při močení byste měli být schopni čůrat nejméně 8 vteřin. Pokud ne, pravděpodobně jste na malou nepotřebovali. Nechoďte na záchod jen tak to vyzkoušet. Na druhou stranu nezadržujte moč po dlouhou dobu, ani to není dobré pro svaly pánevního dna. To je jeden z důvodů, proč se například u učitelů a zdravotních sester častěji vyskytuje močová inkontinence. Nemohou si dojít vždy když hned potřebují.


A na závěr jednoduchá otázka. Zažíváte občas nebo často únik moči při kašlání, kýchání, smíchu, skákání nebo jiné fyzické aktivitě? Pokud ano, jedná se pravděpodobně o stresovou močovou inkontinenci. Bohužel to není normální stav, ani pokud jste se před půl rokem stala maminkou. Hypopresivní technika FitBelly® má velmi dobré a rychlé výsledky v boji proti nechtěným únikům moči. Podívejte se na web a dočtěte se více info o cvičení www.fitbelly.cz

235 zobrazení

Důležité informace

Kontakt

Bc. Ivana Delmotte Chalupecká

Tel: +420 734 702 964

Email: fitbelly@email.cz

IČ: 02603055

​ČÚ: 1092748028/3030