top of page

Pro pánevní dno je lepší, aby sis sedala či nesedela na wc?

Aktualizováno: 8. 6.

Chápeme, že veřejné toalety nejsou zrovna oblíbeným místem pro většinu z nás. Proto se často snažíme najít alternativu k tradičnímu sezení na toaletě a místo toho se ,,vznášíme'' nebo dřepujeme nad toaletní mísou. Na první pohled to může působit jako rozumné řešení, ale co když vám řeknu, že to není zrovna nejlepší řešení pro vaše svaly pánevního dna? Ano, správně čtete. Když jde o návštěvu toalety, vaše pánevní dno by mělo být uvolněné. Důvody si řekneme v následujícím článku.




Pokud důvodem, proč se vyhýbáte sezení na toaletě, je obava z hygieny, můžete vyzkoušet několik tipů. Například můžete použít kapesní dezinfekční sprej na záchodové prkýnko nebo si prkýnko obložit toaletním papírem. Ale můžete se také odvážit a posadit se přímo bez obav. Zadní část stehen je běžně pokrytá oblečením a je čistší než naše ruce, s kterými nemáme problém.


Důležité je uvědomit si, že ,,vznášení se'' a dřepování nad toaletou může způsobit nadměrné napětí svalů pánevního dna. To může komplikovat močení a vést k nutnosti tlačit, aby se močení spustilo. Možná jste zažili situaci, kdy jste ve dřepu nad toaletou museli tlačit, abyste urychlili proces. Tento tlak může přispět k problémům, jako je pokles pánevního dna nebo stresová močová inkontinence. V následujících bodech vysvětlíme proč:


1) Nadměrné napětí svalů pánevního dna: Během podřepu nad záchodovou mísou dochází ke zvýšenému napětí svalů pánevního dna, protože musíme udržovat tělo v rovnovážné poloze bez opory. Tato aktivace břišních a pánevních svalů může způsobit přebytečné napětí ve svalech pánevního dna, což může vést k nepříjemnému tlaku v pánevní oblasti a potenciálně k potížím s močením nebo střevy. Důležité je, že svaly pánevního dna by měly být schopny střídat aktivaci a relaxaci podle potřeb těla. Nadměrné napětí těchto svalů může narušit tuto rovnováhu. Proto bychom měli zvážit vhodnost podřepu nad záchodovou mísou s ohledem na naše individuální potřeby a pohodlí.


2) Ztráta relaxace: K úspěšnému vyprazdňování močového měchýře a střev je potřeba, aby svaly pánevního dna byly uvolněné. Při podřepu nad toaletou mohou svaly pánevního dna zůstat příliš napnuté, což může vést k obtížím při vyprazdňování a zvýšit riziko zažívacích problémů, jako je zácpa.



3) Potenciální riziko inkontinence: Některé ženy mohou během podřepu nad záchodovou mít tendence k zadržování moči nebo stolice, což může zvyšovat riziko vzniku inkontinence nebo jiných problémů s pánevním dnem. Podřep, zejména pokud se provádí s přílišným napětím svalů pánevního dna, může zvyšovat riziko vzniku inkontinence. Inkontinence zahrnuje nedobrovolnou ztrátu moči nebo stolice, která se může vyskytovat při kašlání, kýchání, smíchu nebo fyzické aktivitě. Nadměrné napětí svalů pánevního dna během podřepu může oslabit jejich schopnost udržet normální funkci a kontrolu nad močovým měchýřem. To může znamenat, že běžné situace, které zvyšují tlak na pánev, mohou způsobit nepříjemné úniky moči.



4) Individuální faktory: Každý člověk je individuální a může mít odlišné potřeby a reakce na různé pozice během vyprazdňování. Někteří lidé mohou pociťovat výhody z podřepu, zatímco jiní mohou preferovat tradiční sedací pozici na záchodovém prkýnku.



My doporučujeme, abyste se posadili na toaletní mísu, uvolnili svaly pánevního dna a nadechli se a vydechli. Tímto způsobem umožníte močovému měchýři správně vyprázdnit.


Pokud máte problémy s únikem moči při kašlání, kýchání nebo jiné fyzické aktivitě, může Vám pomoci hypopresivní technika FitBelly®. Tato metoda má rychlé a pozitivní výsledky v boji proti stresové močové inkontinenci.


Chcete-li se dozvědět více, navštivte naše stránky na www.fitbelly.cz.

779 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments


bottom of page